e-Journal Institut Pendidikan Indonesia


 

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All

Page Header Logo

Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika

Journal TitleMosharafa
AbbreviationJurnal Pendidikan Matematika
AccreditationSINTA 2
Journal StatusOpen Access
Frequency4 issues per year
PeriodJanuary, April, July, and October
e-ISSN2527-8827
p-ISSN2086-4280
Editor-in-ChiefEkasatya Aldila Afriansyah
PublisherDepartment of Mathematics Education, Institut Pendidikan Indonesia
Acceptance Rate (2023)17%
Citation AnalysisGoogle Scholar | SINTA | Dimensions

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

PETIK : Jurnal Pendidikan Teknologi Informasi Dan Komunikasi

Jurnal Teknologi Informasi dan Komunikasi (PETIK) adalah jurnal yang berfokus pada Pendidikan, Teknologi Informasi dan Komunikasi. Jurnal PETIK merupakan media komunikasi ilmiah bagi dosen, guru, widyaiswara, mentor, mahasiswa, dan praktisi pendidikan lainnya serta pemerhati kependidikan. Jurnal ini dimaksudkan sebagai wadah untuk menyebarluaskan hasil kajian, pemikiran, penelitian, dan evaluasi yang relevan dengan kawasan teknologi pendidikan yakni perancangan, pengembangan, pengelolaan, pemanfaatan, evaluasi dan penelitian dalam bidang pendidikan, pembelajaran dan evaluasi. Artikel yang diterima dan diproses oleh redaksi adalah artikel secara substansi berhubungan dengan kawasan pendidikan teknologi informasi dan sistem informasi sebagai upaya meningkatkan kinerja dan memfasilitasi belajar.

Artikel-artikel yang diterbitkan dalam PETIK telah ditinjau secara ganda oleh peer reviewer. Keputusan apakah artikel ilmiah diterima atau tidak dalam jurnal ini akan menjadi hak Dewan Editorial berdasarkan rekomendasi peer reviewer.

Jurnal PETIK dengan edisi issn: 2460-7363 (cetak) dan e-ISSN: 2614-6606 (online). Penerbit Prodi Pendidikan Teknologi Informasi Institut Pendidikan Indonesia Garut. yang beralamat di l. Terusan Pahlawan No.83, Sukagalih, Kec. Tarogong Kidul, Kabupaten Garut, Jawa Barat 44151 Gd. G Lt. 2

Pada Bulan Desember 2019 Jurnal Petik Terakreditasi SINTA 5 yang berlaku 5 tahun mulai dari volume 6 no 1 tahun 2020.

Sedangkan publikasi dalam Jurnal PETIK diterbitkan dua kali setahun, yaitu pada bulan Maret dan September dengan masing-masing 10 artikel per sekali terbit

 

Judul TerbitanJurnal Petik
Sub JudulJurnal Pendidikan Teknologi Informasi dan Komunikasi
Frekwensi Terbitan6 Bulanan
Waktu TerbitMaret, September
p-ISSN2460-7363
e-ISSN2614-6606
Editor-in-ChiefDr. Dian Rahadian, M.Pd.
PenerbitInstitut Pendidikan Indonesia
Analisis SitasiGoogle Scholar | Garuda | Sinta 5 | Research Gate | Dimensions

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Journal Civics and Social Studies

Seiring perkembangan tuntutan produktivitas dan inovasi dosen dan civitas akademik khusunya pada program studi  Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan Institut Pendidikan Indonesia yang sebelumya adalah Sekolah Tinggi Keguruan dan Ilmu Pendidikan (STKIP Garut), sebelum Perubahan dari STKIP Garut ke Institut Pendidikan Indonesia yang terbit SK Perubahanya pada tanggal 17 November 2017, Jurnal Civicos (Civis and Social Studies) dirintis tepatnya pada bulan 13 Mei 2017 kemudian launching untuk volume 1 pada Bulan Juli 2017.

Journal Civics and Social Studies memiliki ISSN : 2655-7304 dan e-ISSN : 2655-8963

 

Judul TerbitanJournal Civicos
Sub JudulJournal Civics and Social Studies
Frekwensi Terbitan6 Bulanan
Waktu TerbitJuni, Desember
p-ISSN2655-7304
e-ISSN2655-8963
Editor-in-ChiefDr. Tetep, M.Pd.
PenerbitInstitut Pendidikan Indonesia
Analisis SitasiGoogle Scholar | Garuda | Sinta 5 | Research Gate | Dimensions

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Plusminus: Jurnal Pendidikan Matematika

Journal TitlePlusminus
AbbreviationJurnal Pendidikan Matematika
AccreditationSINTA 3
Journal StatusOpen Access
Frequency3 issues per year
PeriodMarch, July, November
e-ISSN2798-2920
p-ISSN2798-2904
Editor-in-ChiefEkasatya Aldila Afriansyah
PublisherDepartment of Mathematics Education, Institut Pendidikan Indonesia
Citation AnalysisGoogle Scholar | Dimensions

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

caXra: Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar

Judul TerbitancaXra
Sub JudulJurnal Pendidikan Sekolah Dasar
Frekwensi Terbitan6 Bulanan
Waktu TerbitJuni, Desember
e-ISSN2798-4028
p-ISSN2798-2036
Status JurnalOpen Access (Akses Terbuka)
Editor-in-chiefEjen Jenal Mutaqin
PenerbitProgram Studi PGSD Institut Pendidikan Indonesia
Analisis SitasiGoogle Scholar | GARUDA | Dimensions 

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Life Science : Jurnal Pendidikan dan Ilmu Pengetahuan Alam

Jurnal Life Science (JLS) adalah jurnal yang menerbitkan dan mempromosikan penelitian pendidikan sains ilmiah. Jurnal ini mengkaji pendidikan dasar, menengah, tinggi, dan informal yang berkaitan dengan pendidikan sains. Dalam menerbitkan artikel ilmiah, JLS mencari artikulasi prinsip dan praktik yang digunakan oleh para peneliti untuk membuat klaim yang valid tentang dunia dan kritik mereka terhadap pendidikan sains. Penelitian dapat mengambil banyak bentuk, metode kuantitatif, kualitatif dan mixed method. JLS tertarik untuk menghasilkan penelitian yang valid dan dapat dipercaya yang mengambil berbagai bentuk dan mencakup kemampuan baru yang ada, terutama seputar teknologi. Praktik inovatif dan bagaimana hal ini berhubungan dengan pendidikan sains. Karya ilmiah yang menarik yang diterbitkan dalam JLS perlu mencerminkan keragaman. Selain itu, karya tersebut juga harus mencakup keragaman bentuk. Beberapa kajian dalam jurnal ini meliputi: kajian kurikulum pendidikan sains, penerapan dan pengembangan model pembelajaran, pengintegrasian teknologi kedalam pembelajaran sains, dan temuan biologi murni.

Judul terbitanJurnal Life Science (JLS)
AkreditasiBelum terakreditasi
Frekuensi2 terbitan pertahun (Januari and Juli)
Online ISSN2964-4704
Print ISSN2655-688X
Editor-in-chiefDiah Ika Putri
PenerbitProgram Studi Pendidikan Biologi, Institut Pendidikan Indonesia
Analisis sitasiGoogle Scholar

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

English Education and Applied Linguistics Journal (EEAL Journal)

English Education and Applied Linguistics (EEAL)is devoted to the applications of English education and applied linguistics to problems of English language teaching and learning. Attention is paid to the learning and teaching of English languages  as second or foreign languages in all countries. EEAL requires articles to have a sound theoretical base and a visible practical application for a broad readership. Review articles are considered for publication if they deal with critical issues in language learning and teaching with significant implications for practice and research.The journal's Forum section is intended to stimulate debate between authors and the wider community of applied linguists and to afford a quicker turnaround time for short pieces. It is a double-blind peer-reviewed journal dedicated to enhancing and disseminating scholarly work in the form of conceptual and research-based articles within the fields of teaching English as a second or foreign language (TESL/TEFL), English language learning, ESL/EFL language teachers' training and education, and English linguistics which have not been published or are under consideration elsewhere.

Journal titleEnglish Education and Applied Linguistics (EEAL) Journal
AccreditationNo accreditation (to date)
Frequency3 issues per year (April, August, and December)
Online ISSN2622-1675
Print ISSN2621-9131
Editor-in-chiefLucky Rahayu Nurjamin
PublisherDepartment of English Education, Institut Pendidikan Indonesia
Citation AnalysisGoogle Scholar

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

RISTEC : Research in Information Systems and Technology


Judul TerbitanResearch in Information Systems and Technology
SingkatanRISTEC
Frekwensi Terbitan6 Bulan
Waktu TerbitJuni, Desember
PenerbitProgram Studi Sistem Informasi Institut Pendidikan Indonesia
Analisis SitasiGoogle Scholar

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Bale Aksara: Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar

Bale Aksara adalah sarana publikasi nasional yang dipublikasikan oleh Program Studi Pendidikan Sekolah Dasar, Insitut Pendidikan Indonesia. Jurnal ini bertujuan untuk menerbitkan artikel yang mewakili penelitian berkualitas tinggi dan praktik analisis yang berkaitan pendidikan dasar, baik di lingkungan lokal maupun nasional. Jurnal ini akan menarik bagi para akademisi, mahasiswa, guru, dan peneliti yang mencari perspektif tentang pendidikan sekolah dasar. Jurnal berusaha untuk memberikan jalan untuk publikasi penelitian yang akan membantu mengembangkan kebijakan dan praktik di pendidikan dasar dan juga akan membantu para praktisi dengan memberikan cara yang bermanfaat dan merangsang untuk melihat apa yang mereka lakukan, atau mungkin dilakukan. Jurnal menerima kiriman pada semua aspek pendidikan dasar dalam bentuk artikel yang melaporkan penelitian asli (original research), menganalisis praktik, mendiskusikan kebijakan dan inisiatif lokal dan nasional, menawarkan perspektif komparatif tentang penelitian dan kebijakan dan melaporkan proyek penelitian besar.

Judul terbitanBale Aksara: Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar
AkreditasiBelum terakreditasi
FrekuensiEnam bulanan (Maret dan September)
e-ISSN2745-5505
p-ISSN2721-0413
Editor-in-chiefEko Fajar Suryaningrat
Mananging editorWiddy Sukma Nugraha
PenerbitProgram Studi PGSD, Institut Pendidikan Indonesia
Analisis SitasiGoogle Scholar

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Research in Physics Education

The Research in Physics Education (RiPE) is firmly established as an authoritative voice in the world of physics education. RiPE publishes scholarly papers that focus on the teaching and learning of physics in school settings ranging from primary education to university level. It bridges the gap between research and practice, providing valuable information, ideas, and opinions. As a truly international journal, RiPE welcomes contributions from any country, provided that the authors explain their local contexts and demonstrate the significance of their work for a global readership. RiPE is primarily concerned with physics education, but it also welcomes manuscripts on the integration of physics education with other disciplines, particularly STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), and the arts. Submissions that focus solely on physics (as distinct from physics education) or on general educational matters will not be considered for publication.

Journal titleResearch in Physics Education (RiPE)
AccreditationNo accreditation (to date)
Journal StatusOpen Access
Frequency2 issues per year (June and November)
Online-ISSN2964-0075
Print-ISSN2964-948X
Editor-in-chiefSurya Gumilar
PublisherDepartment of Physics Education, Institut Pendidikan Indonesia
Citation AnalysisGoogle Scholar

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Caraka : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia serta Bahasa Daerah

Jurnal Caraka dibuat dengan tujuan untuk mempromosikan hasil penelitian mengenai pendidikan bahasa dan sastra Indonesia serta bahasa daerah. Jurnal Caraka menerbitkan makalah ilmiah yang berfokus pada pengajaran dan pembelajaran bahasa Indonesia dan daerah di lingkungan sekolah mulai dari pendidikan dasar hingga pendidikan universitas. Ini bertujuan untuk menjembatani kesenjangan antara penelitian dan praktek, memberikan informasi, ide dan pendapat. Sebagai jurnal nasional, jurnal Caraka menerima kontribusi dari berbagai daerah dan institusi mana pun asalkan penulis menjelaskan konteks dan menunjukkan pentingnya penelitian dalam implementasi pendidikan bahasa dan sastra Indonesia. Jurnal Caraka peduli dengan pendidikan bahasa Indonesia tetapi juga menyambut baik naskah tentang integrasi pendidikan bahasa Indonesia dengan disiplin lain. Kiriman yang berkaitan dengan terapan bahasa (berbeda dengan pendidikan bahasa Indonesia) atau dengan masalah pendidikan umum tidak akan dipertimbangkan untuk dipublikasi dalam jurnal ini.

Judul TerbitanCaraka
AkreditasiBelum terakreditasi (saat ini)
Frekuensi TerbitTiga terbitan per tahun (April, Agustus, dan Desember)
E-ISSNBelum ada (saat ini)
P-ISSN2089-8959
Editor-in-chiefZoni Sulaiman
PublisherProgram Studi Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, Institut Pendidikan Indonesia
Analisis SitasiGoogle Scholar

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

TEKNOLOGI PEMBELAJARAN

JURNAL TEKNOLOGI PEMBELAJARAN merupakan jurnal yang terbit dua kali dalam satu tahun. Jurnal ini menerima artikel dari hasil penelitian dalam Bidang Teknologi Pendidikan dan Pembelajaran, khususnya rekayasa pembelajaran berbasis ICT.##common.journalThumbnail.altText##

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Inovasi Pembelajaran Matematika: PowerMathEdu

Journal TitleJurnal Inovasi Pembelajaran Matematika
AbbreviationPowerMathEdu
InitialsPME
AccreditationNo Accreditation (to date)
Journal StatusOpen Access
Frequency3 issues per year
PeriodFebruary, June, October
e-ISSN2962-245X
p-ISSN2962-3952
Editor-in-ChiefEkasatya Aldila Afriansyah
PublisherMaster Department of Mathematics Education, Institut Pendidikan Indonesia, Garut
Citation AnalysisGoogle Scholar | Dimensions

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Lingua Sastra

Jurnal Linguasastra is a peer-reviewed academic journal published by Indonesian Education Department, Faculty of Social Science, Language, and Literature Education, Institut Pendidikan Indonesia, Garut, Indonesia. The journal present research and development in the field of teaching and learning of language, linguistics applied, and Indonesian literature. Authors must register to this journal before submitting their work and they must follow the Author Guidelines of the journal. To submissions that do not add here to the guidelines provided, they will be rejected. Please submit your article through the online submission of this journal. 

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

SAHUR Journal

Sahur Journal ini berawal dari kompleksitas penelitian khususnya di bidang pendidikan sosial dan humaniora tentunya menjadi elemen penting dalalm merealisasikan dalam kehidupan sosial di tengah-tengah era globalisasi yang kian berkembang semakin kompleks. Tentunya termotivasi dalam mewujudkan suatu sistem dalam kegiatan penelitian sebagai bagian dari tri dharma perguruan tinggi. Sahur Journal sedang dalam pengajuan e-issn

 

Judul TerbitanSAHUR Journal 
Sub JudulSocial Humanities Research Journal
Frekwensi Terbitan4 Bulanan
Waktu TerbitJanuari, Mei, September
p-ISSN -
e-ISSN2987-7849
Editor-in-ChiefDr. Tetep, M.Pd.
PenerbitInstitut Pendidikan Indonesia
Analisis SitasiGoogle Scholar | Garuda Dimensions

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Studies in Civics Education (SCE)

Studies in Civics Education (SCE) is firmly established as an authoritative voice in the world of civics education. SCE publishes scholarly papers that focus on the teaching and learning of civics and social studies in school settings ranging from primary education to university education. It bridges the gap between research and practice, providing information, ideas and opinion. This journal is designed to stimulate and communicate system­atic research and thinking in social education. Its purpose is to foster the creation and exchange of ideas and research findings that will expand knowledge and understanding of the purposes, conditions, and effects of schooling and education about society and social relations. Manuscripts reporting conceptual or empirical studies of social educa­tion are welcomed. SCE is concerned with civics education but also welcomes manuscripts on the integration of civics education with other disciplines, in particular, Hisotry, Geography, or, and the arts. Submissions that are concerned with laws (as distinct with civics education) or with general educational matters will not be considered for publication.

Journal titleStudies in Civics Education (SCE)
AccreditationNo accreditation (to date)
Journal StatusOpen Access
Frequency2 issues per year (June and November)
Online-ISSN3205-2164
Editor-in-chiefAde Suherman
PublisherDepartment of Civics Education, Institut Pendidikan Indonesia
Citation AnalysisGoogle Scholar

View Journal | Current Issue | Register

Badranaya: Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat

Judul TerbitanBADRANAYA
Sub JudulJurnal Pengabdian kepada Masyarakat
Frekwensi Terbitan4 Bulanan
Waktu TerbitFebruari, Juni, Oktober
p-ISSN 3021-8411
e-ISSN 2988-0742
Status JurnalOpen Access (Akses Terbuka)
Editor-in-chiefEjen Jenal Mutaqin
PenerbitProgram Studi PGSD Institut Pendidikan Indonesia
Analisis SitasiGoogle Scholar | GARUDA | BASE

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Research and Reviews in Education

The Research and Reviews in Education (RRE) is an open access and double-blind peer-reviewed multidisciplinary journal. Aiming to serve as a platform for the dissemination of cutting-edge research and reviews across a variety of educational disciplines, RRE welcomes contributions that span empirical and non-empirical research. Although not essentially data-driven, non-empirical research should be based on empirical research literature.

CALL FOR PAPERS

RRE has no deadlines. Submissions are welcome all year round. RRE publishes two issues a year in January and August. As a newly established journal, RRE plans to publish the first issue in January 2024.

Before submitting to RRE, please ensure that you have already read and understood  the Author Guidelines, which is found in About the Journal, as well as the Focus and Scope. For your convenience, we have prepared the ATICLE TEMPLATE that you can download here.

To make a submission, please register and login.

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Research in Computer and Education

The Research in Computer and Education (RiCE) is firmly established as an authoritative voice in the world of computer, technology, and education. RiCE publishes scholarly papers that focus on the teaching and learning of all subjects in school settings ranging from primary education to university level connecting the technology and computers. It bridges the gap between research and practice, providing invaluable information, ideas, and opinions. As a truly international journal, RiCE welcomes contributions from any country, provided that the authors explain their local contexts and demonstrate the significance of their work for a global readership. RiCE is primarily concerned with computers, technology, and education, but it also welcomes manuscripts on the integration of STEM education with other disciplines, and the arts correlating the use of the computers. Submissions that focus solely on computer sciences (as distinct from connecting computers and education) or on general educational matters will not be considered for publication.

Journal titleResearch in Computer and Education (RiCE)
AccreditationNo accreditation (to date)
Journal StatusOpen Access
Frequency2 issues per year (June and November)
Online-ISSNXXXX-XXXX
Print-ISSNXXXX-XXXX
Editor-in-chiefLida Amalia
 Demmy Dharma Bhakti
 Ekasatya Adilla
 Rifatul Mutmainah
 Surya Gumilar
PublisherFakultas Ilmu Terapan and Sains, Institut Pendidikan Indonesia
Citation AnalysisGoogle Scholar

View Journal | Current Issue | Register

Community Service, Empowerment, and Engagement

View Journal | Current Issue | Register

LInK-G (Lembaga Inovasi dan Kewirausahaan Garut)

LInK-G (Lembaga Inovasi dan Kewirausahaan Garut)

View Journal | Current Issue | Register

JISHE

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal PEKEMAS

Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Institut Pendidikan Indonesia

View Journal | Current Issue | Register