EKSPLORASI KEMAMPUAN OPERASI BILANGAN PECAHAN PADA ANAK-ANAK DI RUMAH PINTAR BUMI CIJAMBE CERDAS BERKARYA (RUMPIN BCCB)
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Depdiknas. (2006). Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP).
Jakarta: Depdiknas.
Greenes, C & Schulman, L. (1996). Communication Process in Mathematical Exploration and Investigation. In P. C. Elliot and
M. J. Kenney (Eds.) 1996 Yearbook. Communication in Mathematics, K-12 and Beyond. USA: NCTM.
Mardiani, Dian. (2001). Karakteristik Gaya Belajar Matematika Siswa
Berprestasi pada Sekolah Menengah Umum di Kecamatan
Depok, Kabupaten Sleman DIY Tahun Ajaran 2000/2001.Skripsi.
UNY: tidak diterbitkan.
National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principle
and Strandars for School Mathematics. United States: NCTM.
Maryani, N. (2011). Pencapaian kemampuan komunikasi matematis siswa melalui pembelajaran dengan strategi SQ3R (studi eksperimen SMA Negeri kabupaten garut). Tesis. pada Sekolah Pasca Sarjana UPI:
tidak diterbitkan.
Schoen, H. L., Bean, D. L., & Ziebarth, S. W. (1996). Embedding
Communication throught the Curriculum. In P. C. Elliot and M. J. Kenney (Eds.) 1996 Yearbook. Communication in Mathematics, K-12 and Beyond. Reston, VA: NCTM.
Sumarmo, U. (2013). Kumpulan Makalah Berpikir dan Disposisi
Matematika serta Pembelajarannya. Jurusan Pendidikan Matematika : FMIPA UPI.
Trends in International Mathematics and Science Study. (2007).
International Mathematics Report: Findings from IEA’s Trends in International Mathematics and Science Study the Fourth and Eight Grades. Boston: TIMSS & PIRLS International Study Center.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2015 Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika
Indexed by:

Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
View My Stats