Perbandingan Prestasi Belajar Antara Siswa Yang Mendapatkan Pembelajaran Matematika Berbasis Karakter Dengan Konvensional

Authors

  • Hilman Yosa Firmansyah STKIP Garut
  • Nitta Puspitasari STKIP Garut

DOI:

https://doi.org/10.31980/mosharafa.v2i1.267

Keywords:

academic achievement, character-based math learning, conventional

Abstract

In this paper, we compared two models of learning is a model-based learning and conventional teaching character to see how far these two learning models are instrumental in improving both student achievement or change in the character of students. Researchers want to see whether the learning ability of students get the learning model-based character better than those getting conventional model? Methods that researchers use to determine the extent to which the success of student learning and the changing character of both the gain and the character-based models that get a conventional model.

References

Arikunto, S. (1993), Prosedur Penelitian, Suatu Pendekatan Praktek, Edisi Kesembilan, Jakarta: Rineka Cipta.

Depdikbud. (2002). Kamus Besar Bahasa Indonesia, Jakarta: Balai Pustaka.

Diansyah, A. (2011). Prestasi Belajar. [Online]. Tersedia: http://dakwahdigital.blogspot.com/2012/11/prestasi-belajar.html/ [12 November 2012].

Hesti, D. (2007). Peningkatan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa dalam Pembelajaran Matematika melelui Pendekatan Problem Posing pada Siswa Kelas VII SMP N 3 Klaten. Skripsi tidak diterbitkan. Yogyakarta.UNY

Joyce, et al. (2009). Models of Teaching: Model-Model Pengajaran. Terjemahan Fawaid, Ahmad dan Ateilla Mirza. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Musfiroh, T. (2008). Diktat Psikolinguistik. Yogyakarta : UNY.

Rahadi, M. (2008).Modul Evaluasi Proses Hasil Pembelajaran Matematika (PHPM). Garut: STKIP.

Rahadi, M. (2008). Penelitian Tindakan. Modul STKIP. Garut : Tidak Diterbitkan.

Ridwan, (2003). Skala Pengukuran Variabel-variabel Penelitian, Bandung: Alfabeta.

Ruseffendi, E. T. (2005). Dasar-dasar Matematika Modern dan Komputer untuk Guru Edisi 5. Bandung: Tarsito.

Sardiman. (2008). Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada

Slameto. (2007). Belajar Dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhinya. Jakarta: PT Rineka Cipta.

Soedjadi. R. (2000) . Kiat Pendidikan Matematika di Indonesia: Konstatasi Keadaan Masa Kini Menuju Harapan Masa Depan. Jakarta: Depdikbud.

Sudjana. N. (1989). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung : PT Remaja Rosdakarya.

Sundayana, R. (2010). Panduan Praktikum Komputasi Data Statistik. STKIP – Garut : Tidak diterbitkan.

Sundayana, R. (2013). Statistika Penelitian Pendidikan. STKIP – Garut : Tidak diterbitkan

Downloads

Published

2013-01-30

How to Cite

Firmansyah, H. Y., & Puspitasari, N. (2013). Perbandingan Prestasi Belajar Antara Siswa Yang Mendapatkan Pembelajaran Matematika Berbasis Karakter Dengan Konvensional. Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(1), 13–22. https://doi.org/10.31980/mosharafa.v2i1.267

Issue

Section

Articles

Similar Articles

<< < 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.